Το found footage…μαρτύριο ξαναχτυπά για πολλοστή φορά! Ναι, μπορεί κάποτε το εν λόγω ιδίωμα να έδωσε εξαιρετικές ταινίες τρόμου, όμως εδώ και μερικά χρόνια έχει πάψει να αποτελεί πρωτοποριακό στοιχείο, πόσο μάλλον εγγύηση για την υψηλή ποιότητας μιας ταινίας τρόμου. Το «Exists» που θα εξετάσουμε εδώ κάνει κι αυτό χρήση της διαδεδομένης τεχνικής της ερασιτεχνικής κάμερας που χειρίζονται οι πρωταγωνιστές αλλά αποτυγχάνει τόσο στην χρήση της συγκεκριμένης τεχνικής όσο και σαν ταινία γενικότερα.
Θέλετε να ξεκινήσουμε από την «πιο κλισέ πεθαίνεις» υπόθεση με την χιλιοεπαναλαμβανόμενη επίσκεψη μιας νεανικής παρέας στην απομονωμένη καλύβα στο δάσος; Θέλετε να συνεχίσουμε με τα ανούσια jump scares, τα κινητά τηλέφωνα που δεν έχουν σήμα, τα αυτοκίνητα που χαλάνε ή καταστρέφονται; Απ’ όπου κι αν πιάσεις το φιλμ, βρωμάει κλισέ και κακογουστιά. Τι κι αν τοποθετεί στο ρόλο του κακού το πιθηκοειδές τέρας της αμερικάνικης λαογραφίας και μυθομανίας; Το «Exists» μπορεί να μην είναι το χειρότερο φιλμ της found footage συνομοταξίας των τελευταίων χρόνων, όμως πιστέψτε με, δεν χρειάζεται να σπαταλήσετε το χρόνο σας αν δεν είστε ορκισμένος οπαδός της ερασιτεχνικής κάμερας.
Τα ειδικά εφέ για το τέρας της ταινίας φτιάχτηκαν από την διάσημη εταιρεία WETA Workshop. Κρίμα βέβαια που δεν ήταν ανάλογα της καλής φήμης της στα ειδικά εφέ…
Το όνομα του σκηνοθέτη είναι ουσιαστικά το πιο ηχηρό στοιχείο στο «Exists». Όμως όλοι ξέρουμε ότι πέρα από το μνημειώδες «The Blair Witch Project», ο Κουβανός Eduardo Sánchez ποτέ δεν επανήλθε με ανάλογου μεγέθους ταινία. Αντιθέτως, οι ταινίες που προσέφερε ήταν από αδιάφορες έως συμπαθητικές αλλά κοντά στα επίπεδα της μετριότητας πάντα. Δυστυχώς για τον ίδιο (και κατ’ επέκταση για εμάς) ούτε με το «Exists» καταφέρνει να διακριθεί.
Πρόκειται για μια ταινία που πάσχει από προβληματική και αδικαιολόγητη χρήση της χειροκίνητης κάμερας των πρωταγωνιστών – τυπικό πρόβλημα σε πολλές ταινίες της υποκατηγορίας αυτής. Πολλές σκηνές που βιντεοσκοπούνται, απλά δεν έχουν λόγο ύπαρξης. Πέρα από την έλλειψη ρεαλισμού έχουμε και τις μέτριες επιδόσεις των ηθοποιών που πλήττουν περαιτέρω την ταινία.
Το κερασάκι στην άγευστη αυτή τούρτα έρχεται με την ίδια την παρουσία του τέρατος-Bigfoot το οποίο μοιάζει με τριχωτό καρνάβαλο παρά με σοβαρό και αληθοφανές τέρας. Δεν μπορώ λοιπόν παρά να βγάλω το φτυάρι και να περιποιηθώ ανάλογα την κακή αυτή δουλειά του Sánchez όσο κι αν δεν θα ήθελα να βρεθώ σ’ αυτή τη θέση…
Θετικά: Λίγες σεκάνς με αυξημένο σασπένς.
Αρνητικά: Ύπαρξη πολλών κλισέ του νεότερου found footage ιδιώματος και όχι μόνο, μέτρια ηθοποιία, αποτυχημένο «κατασκευαστικά» τέρας Bigfoot, διάσπαρτες κακοτοπιές του σεναρίου.
Συμπέρασμα: Αδύναμο found footage φιλμ από έναν ελπιδοφόρο κάποτε κινηματογραφιστή. Προσπεράστε εκτός αν είστε φανατικοί της ερασιτεχνικής κάμερας ή του Eduardo Sánchez.
Βαθμός:
Gore:
👆 Οι καλύτερες σκηνές (spoilers):
- Η καταδίωξη ενός ποδηλάτη από το Bigfoot.
- Η πολιορκία των πρωταγωνιστών από το Bigfoot μέσα στο υπόγειο της καλύβας.