Άνισο giallo από έναν από τους πιο αθόρυβους Ιταλούς σκηνοθέτες του είδους. Ο Aldo Lado είχε δώσει τα διαπιστευτήριά του στη σκηνή με το προηγούμενο αξιόλογο έργο του «The Short Night of the Glass Dolls»το 1971. Ένα χρόνο μετά σκηνοθετεί το «Who Saw Her Die?» (πρωτότυπος ιταλικός τίτλος: Chi L’Ha Vista Morire?) σημειώνοντας αισθητή κάμψη στη δημιουργικότητά του.
Το «Who Saw Her Die?» παρακολουθεί την προσπάθεια δύο γονιών (κυρίως του πατέρα) να εντοπίσουν τον δολοφόνο της μικρής κόρης τους στη Βενετία. Νέα στοιχεία υποδεικνύουν ότι το έγκλημα σχετίζεται με άλλη μια δολοφονία μικρού κοριτσιού στη Γαλλία ένα χρόνο πριν. Ο δολοφόνος δεν σταματά εκεί και στην πορεία ξεπαστρεύει όλους όσους μπλέκονται στην υπόθεση και που θα μπορούσαν να βοηθήσουν στην επίλυσή της.
Το φιλμ είναι αξιοσημείωτο χάρη σε δύο κυρίως στοιχεία. Το πρώτο είναι η καταπληκτική, ανατριχιαστική μουσική του συνήθη ύποπτου Ennio Morricone η οποία αναπτύσσεται με αυξανόμενη ένταση στις στιγμές αγωνίας ή όταν πλησιάζει ένα φονικό. Το δεύτερο αφορά την επιλογή του πρωταγωνιστή στο πρόσωπο του George Lazenby ο οποίος είχε την τιμή να αναλάβει για μία και μοναδική φορά τον πολύ βαρύ ρόλο του James Bond στο «On Her Majesty’s Secret Service» (1969) όταν ο Sean Connery αποσύρθηκε. Κατά τ’ άλλα πρόκειται για ένα ελαττωματικό giallo, με προβλήματα στο σενάριο που μοιάζει άλλοτε τρύπιο και άλλοτε παραφουσκωμένο.
Ο George Lazenby έχασε σχεδόν 16 κιλά για τον ρόλο του στην ταινία.
Στη μετριότητα κινούνται και οι ερμηνείες με τους ηθοποιούς να φαίνεται ότι κάνουν αγγαρεία μέχρι το (κουραστικό) φινάλε. Γενικά οι χαρακτήρες είναι ψιλοαδιάφοροι. Δεν είναι κακή ταινία (άλλωστε είναι δύσκολο να συναντήσεις κακό giallo) αλλά σίγουρα κατώτερη από πολλές συγγενικές της τής ιταλικής σχολής η οποία έχει δώσει μεγαλουργήματα. Οι καλοσκηνοθετημένοι φόνοι αντισταθμίζουν ως ένα βαθμό τις αφέλειες της πλοκής.
Αν θέλετε να ψαχτείτε στον τομέα των giallo αναζητήστε τα top φιλμ του είδους πρώτα από τους μεγάλους «πατέρες» (Mario Bava, Dario Argento κλπ). Αν γίνετε fans, τότε τσεκάρετε και το «Who Saw Her Die?» για τους απαραίτητους ιστορικούς λόγους. Δεν προτείνουμε όμως να αρχίσετε από αυτό διότι μπορεί η εικόνα που θα σχηματίσετε για το μοναδικό ιταλικό κινηματογραφικό ιδίωμα να φθαρεί πρόωρα και άδικα.