Το «Misery» είναι συνώνυμο του απόλυτου ψυχολογικού τρόμου. Πρόκειται για μια από τις καλύτερες κινηματογραφικές μεταφορές μυθιστορήματος του Stephen King με ευφυή και κλειστοφοβική σκηνοθεσία, γεμάτη σασπένς και ρεαλισμό. Στην ιστορία μένει κυρίως για την έξοχη ερμηνεία της Kathy Bates ως η ψυχοπαθής νοσοκόμα Annie Wilkes και μανιακή θαυμάστρια ενός συγγραφέα. Για την εξαίρετη απόδοσή της στο φιλμ κέρδισε δίκαια Oscar Ά γυναικείου ρόλου και αναμφισβήτητα αποτελεί μια από τις τρομακτικότερες γυναικείες φιγούρες στην ιστορία του σινεμά τρόμου.
Ο συγγραφέας Paul Sheldon χάνει τον έλεγχο του αυτοκινήτου του κατά τη διάρκεια μιας σφοδρής χιονοθύελλας και μετά την ανατροπή του οχήματός του σ’ έναν επαρχιακό δρόμο διασώζεται από μια περαστική νοσοκόμα. Λόγω των ακραίων καιρικών συνθηκών και των κλειστών δρόμων η νοσοκόμα τον φιλοξενεί στο σπίτι της προσφέροντάς του τις πρώτες βοήθειες. Ο διάσημος συγγραφέας τυχαίνει να είναι και μεγάλο ίνδαλμα της νοσοκόμας. Υπό φυσιολογικές συνθήκες η συνάντησή τους θα ήταν ένα ευχάριστο γεγονός και για τους δύο, αλλά στην συγκεκριμένη περίπτωση τον συγγραφέα περιμένει μια δυσάρεστη έκπληξη. Η αρχικά συμπαθητική σωτήρας του αποδεικνύεται διαταραγμένη προσωπικότητα και εξαιρετικά επικίνδυνη ταυτόχρονα. Το μεγάλο της πάθος για το μυαλό του συγγραφέα από τη μία και η παρανοϊκή της επιθυμία να τον βάλει στον σωστό δρόμο από συγγραφικής απόψεως από την άλλη, την παρακινούν να τον κρατήσει όμηρο αποκόπτοντας τον από κάθε εξωτερική επαφή. Ταυτόχρονα τον εξαναγκάζει να γράψει ένα τελικό μυθιστόρημα που θα αποτελέσει το best seller του σύμφωνα με τα ηθικά πρότυπα της ψυχοπαθούς νοσοκόμας.
Στην Ινδία προέκυψε ένα remake του «Misery» το 2003 με τίτλο «Julie Ganapathi».
Αυτό το απλό θέμα ξεδιπλώνεται με απαράμιλλη μαεστρία στο «Misery» κρατώντας τον θεατή σε αγωνία μέχρι το τελευταίο λεπτό. Το δίδυμο Kathy Bates – James Caan επιδεικνύει μια απίστευτα πετυχημένη χημεία, αξιοζήλευτη για πολλές ταινίες τρόμου. Οι δύο κεντρικοί χαρακτήρες ερμηνεύουν άψογα τους ρόλους τους με την εκφραστική Bates να πιάνει την μέγιστη δυνατή απόδοση και να αναδεικνύεται σε νούμερο ένα μέγαιρα, έτοιμη να τσακίσει κόκαλα με την επιθετικότητά της, το άγριο βλέμμα της και τις αστείρευτες δηλητηριώδεις ατάκες της. Οι εναλλαγές της συμπεριφοράς της από περιποιητική και γλυκομίλητη νοσοκόμα σε παρανοϊκή και επικίνδυνη στρίγγλα αποτυπώνονται αριστοτεχνικά στην οθόνη προκαλώντας μας αισθήματα αγνού τρόμου ο οποίος κλιμακώνεται όσο γκαζώνει η τρελή Annie. Η πλευρά του φουκαρά συγγραφέα μεταδίδει πειστικά το δράμα που βιώνει ο κατάκοιτος Paul και σχεδόν σε όλο το φιλμ βιώνουμε κι εμείς το μαρτύριο και την αγωνία του λες και πέσαμε οι ίδιοι θύματα της Annie. Αναπόφευκτα σε δεύτερη μοίρα περνάει ο Richard Farnsworth (The Grey Fox) στο ρόλο του σερίφη της περιοχής ο οποίος αναζητά τον χαμένο Paul που από πολλούς θεωρείται νεκρός. Πάντως και ο Farnsworth στέκεται αξιοπρεπώς συμπληρώνοντας ιδανικά το βασικό cast του «Misery», με την έρευνά του να αποτελεί ένα ενδιαφέρον διάλειμμα όταν η κάμερα αφήνει για λίγο τις δραματικές σκηνές στο σπίτι της Annie.
Ειλικρινά δυσκολεύομαι να βρω ψεγάδια στο «Misery». Πρόκειται για αξεπέραστο αριστούργημα των 90s και για ένα από τα καλύτερα ψυχολογικά θρίλερ που γυρίστηκαν ποτέ. Σημειώστε ότι την κινηματογραφική εκδοχή του ομότιτλου πολυδιαβασμένου βιβλίου του λάτρεψε και ο ίδιος ο Stephen King.