Όταν η Agatha Christie συναντά το slasher και το gore τότε το αποτέλεσμα είναι κάτι σαν το Ready or Not. Πρόκειται για μια μικρή έκπληξη που κάνει την εμφάνιση της στα ελληνικά cinema σε μια περίοδο που οι προσδοκίες των horror fans επαφίονται σε άλλες, πιο εμπορικές και πολυδιαφημισμένες ταινίες τρόμου.
Κι όμως το εν λόγω φιλμ των δραστήριων κινηματογραφιστών Matt Bettinelli-Olpin / Tyler Gillett (V/H/S, Southbound, Devil’s Due) καταφέρνει να ξεχωρίσει παρά τις δυσκολίες και το ασφυκτικό περιβάλλον. Η υπόθεση φέρει στοιχεία πρωτοτυπίας και είναι ένας από τους λόγους που σε ωθούν να δεις την ταινία. Κυνήγι μέχρι θανάτου την πρώτη νύχτα του γάμου σου; Ποιος θα φανταζόταν κάτι τέτοιο. Κι όμως το Ready or Not επιδεικνύει τόλμη και με οδηγό αυτή το ασυνήθιστη ιδέα σε παρασύρει στην εκρηκτική του συνέχεια.
Το στήσιμο θυμίζει τις ιστορίες της Agatha Christie όπου σε ένα παλιομοδίτικο αρχοντικό οι παρευρισκόμενοι δολοφονούνται ο ένας μετά τον άλλο. Υπάρχουν κιόλας στιγμές όπου γίνεται ρητή αναφορά από τους πρωταγωνιστές στο κλασικό έργο «And Then There Were None» της μεγάλης συγγραφέως. Πάντως εδώ οι ρόλοι έχουν αντιστραφεί αφού οι δολοφόνοι είναι πολλοί και το υποψήφιο θύμα ένα- η γλυκύτατη νύφη που μόλις παντρεύτηκε ένα μέλος της οικογένειας.
Η ανυποψίαστη κοπέλα καλείται να αντεπεξέλθει σε μια άκρως επικίνδυνη δοκιμασία. Πρέπει να δώσει μια άνιση μάχη για τη ζωή της κόντρα στα παρανοϊκά μέλη της οικογένειας που πιστεύουν ότι αν δεν τηρήσουν το αποτρόπαιο έθιμο με ευλάβεια, θα το πληρώσουν με τη ζωή τους! Η ίδια πάντως αποδεικνύεται σκληρό καρύδι και απαντά με ανάλογο στιλ στη βία της οικογένειας.
Ναι όσο τρελό κι αν ακούγεται πάνω σε τέτοιες εξωφρενικές ιδέες κινείται το σενάριο. Και το ευχάριστο είναι ότι η συνταγή αποδεικνύεται πετυχημένη από πολλές απόψεις. Το Ready or Not μπαίνει γρήγορα στο ψητό -ίσως πιο γρήγορα απ’ όσο θα έπρεπε. Από την βίαιη εισαγωγή προχωρά στη γαμήλια τελετή κι από κει στο θανατηφόρο κρυφτοκυνηγητό μέσα στο σπίτι.
Οι ηθοποιοί είναι στην συντριπτική πλειοψηφία τους άνετοι με τους ιδιαίτερους ρόλους τους και ακομπλεξάριστα βγάζουν τον καλό τους εαυτό όντας υπεύθυνοι σε μεγάλο βαθμό για την διασκεδαστική εικόνα του φιλμ. Η πρωταγωνίστρια Samara Weaving (The Babysitter, Mayhem) μοιάζει να έχει γεννηθεί για να διαπρέπει σε ξέφρενες και παράλογα σχεδιασμένες ταινίες κωμικού τρόμου.
Παρότι σε πολλά φιλμ η πρωταγωνίστρια Samara Weaving εμφανίζεται ως Αμερικανίδα, στην πραγματικότητα είναι Αυστραλέζα.
Το μαύρο χιούμορ εναλλάσσεται με ευρηματικούς φόνους και ατελείωτα λουτρά αίματος. Προς το φινάλε το φιλμ γίνεται υπερβολικά βίαιο και παρουσιάσει 1-2 πραγματικά αλλόκοτες ιδέες που μοιάζουν με άτσαλες προσθήκες της τελευταίας στιγμής. Λαμβάνοντας όμως υπόψη την αλλοφροσύνη και την παράνοια που προηγήθηκε, μπορούν να αξιολογηθούν θετικά. Μελωδικά μουσικά θέματα κλασικού ρεπερτορίου εισάγονται τις κατάλληλες στιγμές εντείνοντας την αίσθηση απειλής. Η σκηνοθεσία είναι προσεγμένη όπως και τα ειδικά εφέ.
Σίγουρα το Ready or Not δεν είναι η ταινία τρόμου που θα κάνει την επανάσταση στον σύγχρονο horror κινηματογράφο. Έχει τις αδυναμίες της όπως οι περισσότερες ταινίες της εποχής της που προσπαθούν να ξεχωρίσουν. Ωστόσο, το συνολικό αποτέλεσμα είναι κάτι παραπάνω από ικανοποιητικό και δεν αφήνει κανέναν παραπονεμένο. Δώστε του μια ευκαιρία και δεν θα χάσετε.
Θετικά: Άφθονη δράση, γρήγορος ρυθμός, αξιόλογες ερμηνείες, κωμική διάθεση και αστείες ατάκες, αστείρευτο λουτρό αίματος με πολλούς έξυπνα φτιαγμένους φόνους, οι αναφορές στα θρίλερ-μυστηρίου του της Agatha Christie σχολής.
Αρνητικά: Η είσοδος στη δράση γίνεται κάπως απότομα. Επίσης κάποιες φορές η τρέλα ξεπερνά τα επιτρεπτά όρια.
Συμπέρασμα: Φρέσκο, αιματηρό και αχαλίνωτο φιλμ τρόμου με πινελιές Agatha Christie.
Βαθμός:
Gore:
👆 Οι καλύτερες σκηνές (spoilers):
- Το δυναμικό ξεκίνημα που μας βάζει από νωρίς στο κλίμα για τη μελλοντική σφαγή.
- Μια ατυχής ρίψη βέλους στο στόμα ενός θύματος.
- Η σύνθλιψη του λαιμού μιας γυναίκας με την πόρτα του ασανσέρ σερβιρίσματος.
- Το απίστευτα τρελό και απρόβλεπτο φινάλε με τα ατελείωτα ποτάμια αίματος.