Αν βάλεις στο μπλέντερ τα «The Ring», «Ju-οn», «Mirrors» και «Shutter» παίρνεις το «KM 31» σε μεξικάνικο έδεσμα που καίει όμως πάρα πολύ για τα γούστα μας όπως και η μεξικάνικη κουζίνα. Για να μην γίνομαι εντελώς άδικος όμως, μιας και το «ΚΜ 31» είναι παλιότερο από τα δύο τελευταία προαναφερθέντα φιλμ, πρέπει να δούμε το μεξικάνικο αυτό θριλεράκι όσο πιο αντικειμενικά γίνεται. Ένα θρίλερ που αντλεί στοιχεία και από το Hollywood και από το ασιατικό cinema τρόμου χωρίς να διατηρεί μια ξεχωριστή ταυτότητα πέρα από την ισπανική γλώσσα του. Αλλά ας τα δούμε αναλυτικότερα.
Το αρχέτυπο των δύο τηλεπαθητικών διδύμων τίθεται ως θεμέλιο του σεναρίου πάνω στο οποίο χτίζεται μια τυπική ιστορία φαντασμάτων απ’ αυτές που μας έχει συνηθίσει το αμερικανικό και όχι μόνο cinema. Μια νεαρή κοπέλα, η Agata καθώς οδηγεί σ’ έναν επαρχιακό δρόμο χτυπάει με το αυτοκίνητό της ένα μικρό παιδάκι που πετάχτηκε από το πουθενά. Καθώς προσπαθεί να βγάλει άκρη για το τι συνέβη, το παιδάκι την κοιτάει με σατανικό ύφος και μετά από λίγο η κοπέλα παρασύρεται από ένα διερχόμενο αυτοκίνητο για να καταλήξει στο νοσοκομείο σε κώμα. Η αδερφή της η Catalina που διαισθάνθηκε το ατύχημα της Agata, σπεύδει στο νοσοκομείο και ακούει τα δυσάρεστα νέα. Η δίδυμη αδερφή της μπορεί να απέφυγε το θάνατο αλλά οι γιατροί αναγκάστηκαν να της κόψουν τα πόδια για να σωθεί. Ωστόσο, υπάρχει μια ακόμη χειρότερη μοίρα για τη δύστυχη Agata. Η τραυματισμένη κοπέλα έχει παγιδευτεί στον κόσμο μεταξύ ζωντανών και νεκρών και ζητά τη βοήθεια της αδερφής της με την οποία ακόμα μπορεί και επικοινωνεί. Η Catalina με τη βοήθεια του φίλου της και του φίλου της Agata εξερευνά το 31ο χιλιόμετρο του δρόμου όπου συνέβη το ατύχημα. Εκεί ανακαλύπτει ένα ανατριχιαστικό πλέγμα θρύλων για τραγικά γεγονότα που συνέβησαν στο παρελθόν και για τα ανήσυχα πνεύματα που επιτίθενται στους ταξιδιώτες. Θα μπορέσει να σώσει την αδερφή της και με ποιο τίμημα;
Το φιλμ είναι εμπνευσμένο από τοπικές παραδόσεις της Κεντρικής και Νότιας Αμερικής για φαντάσματα των αυτοκινητοδρόμων και κυρίως από τον διαδεδομένο θρύλο της La Llorona. Πρόκειται για το φάντασμα μιας γυναίκας που είναι καταδικασμένη να περιπλανιέται για όλη την αιωνιότητα στη Γη επειδή σκότωσε τα παιδιά της προκειμένου να ζήσει με τον αγαπημένο της. Αυτός την απέρριψε όμως και η γυναίκα αυτοκτόνησε και λόγω των πράξεών της δεν της επετράπη η είσοδος στον άλλο κόσμο.
Όσο ωραία και να ακούγονται όλα αυτά, δεν ξεφεύγουν από τις κοινοτοπίες των ιστοριών φαντασμάτων. Εικόνες, τρομάρες, μηνύματα και λοιπές παραστάσεις που γευτήκαμε σε παλιότερες ταινίες μεταφυσικού τρόμου εκτυλίσσονται και στο «KM 31». Ειδικά το διαβολικό αγοράκι της «Κατάρας» (Ju-on) θα το βρείτε εδώ σε μεξικάνικη παραλλαγή. Η σκοτεινή ατμόσφαιρα και φωτογραφία συνοδεύουν τα περισσότερα πλάνα ακολουθώντας την ασφαλή ρότα προκειμένου να διασφαλιστεί τουλάχιστον το αίσθημα τρόμου…κι από κει και πέρα βλέπουμε…Έλα όμως που δεν βλέπουμε και πολλά. Το σενάριο είναι τόσο χαλαρό και μπερδεμένο που γκρεμίζει μεγάλο μέρος του συνολικού οικοδομήματος. Κρίμα διότι οι πρωταγωνιστές τα δίνουν όλα με τη σοβαρή παρουσία τους. Ούτε εδώ λοιπόν είδαμε κάτι καινούριο, τουναντίον ξενερώσαμε όσο το σεναριακό κουβάρι εξελισσόταν σε γόρδιο δεσμό. Είναι απορίας άξιο πόσο θα κρατήσει ακόμα η έλλειψη έμπνευσης των σεναριογράφων ταινιών τρόμου. Αν οι μη αμερικανικές αγορές επιθυμούν να συναγωνιστούν το Hollywood σίγουρα πρέπει να παρουσιάσουν πιο φρέσκες ιδέες από τις τετριμμένες ghost stories που μας έχουν μπουχτίσει τα τελευταία 10 χρόνια.