Αρχική Reviews Movies Βάρβαρος (Barbarian) Review

Βάρβαρος (Barbarian) Review

Στο «Barbarian» μία γυναίκα μεταβαίνει σε ένα σπίτι που έχει νοικιάσει μέσω Airbnb αλλά ανακαλύπτει ότι στο σπίτι διαμένει ήδη ένας άλλος ενοικιαστής. Επιπλέον το σπίτι κρύβει ένα διαβολικό μυστικό.

Μπορεί ο Zach Cregger να μην έχει ακόμα στρώσει με δάφνες την σκηνοθετική του πορεία στον κινηματογράφο (ασχολείται κυρίως με τηλεοπτικές σειρές) αλλά στην δεύτερη αυτή full length ταινία του, τα πήγε καλύτερα του αναμενομένου. Το «Barbarian», με τον παράξενο για ταινία τρόμου τίτλο, ήταν μια ανέλπιστα καλή δουλειά στον απαιτητικό χώρο του τρόμου που κέρδισε τις εντυπώσεις. Είναι σίγουρα μια από τις εκπλήξεις της χρονιάς.

Ας πάμε κατευθείαν στην υπόθεση. Μια νεαρή γυναίκα, η Tess, καταφτάνει το βράδυ σε ένα σπίτι που έχει νοικιάσει μέσω κάποιας Airbnb πλατφόρμας. Αρχικά δεν καταφέρνει να μπει στο σπίτι για τεχνικούς λόγους όμως ανακαλύπτει με έκπληξη ότι στο εν λόγω οίκημα διαμένει ήδη ένας νεαρός άντρας ονόματι Keith που ισχυρίζεται ότι κι αυτός έχει νοικιάσει το σπίτι μέσω Airbnb. Τελικά, μετά από διαβουλεύσεις, η Tess αποφασίζει να περάσει τη νύχτα στο σπίτι με τον άγνωστο άντρα καθώς δεν έχει άλλη επιλογή μέσα στη νύχτα. Αυτό όμως που η ηρωίδα μας αγνοεί είναι ότι το σπίτι κρύβει σκοτεινά μυστικά…

Η ελκυστική, πρωτότυπη υπόθεση καθώς και τα ενδιαφέροντα ονόματα με πλούσιο παρελθόν στη horror σκηνή όπως του Bill Skarsgård (It, It: Chapter II) και του Justin Long (Jeepers Creepers, Tusk) σε ωθούν στην αγκαλιά του φιλμ. Θέτοντας λοιπόν γερά θεμέλια μένει να δούμε αν το «Barbarian» εκπληρώνει τις υψηλές προσδοκίες και την έντονη επιθυμία μας να γίνουμε μέρος του. Η απάντηση είναι αναμφισβήτητα καταφατική.

Ο σκηνοθέτης και σεναριογράφος του φιλμ Zach Cregger αρχικά προσέφερε τον ρόλο του AJ στον Zac Efron. Αυτός όμως αρνήθηκε την πρόταση κι έτσι ο ρόλος κατέληξε στον Justin Long.

Το «Barbarian» βρίσκει τον Zach Cregger σε μεγάλη φόρμα. Η σκηνοθεσία του και το σενάριο (ειδικά η πρώτη) τα σπάνε. Ο νεαρός κινηματογραφικής διαχειρίζεται το έμψυχο υλικό του χρησιμοποιώντας μια γνωστή χιτσκοκική τεχνική για την οποία καλύτερα να μην πούμε περισσότερα προς αποφυγή των spoilers. Χτίζει υπομονετικά ένα κλίμα αβεβαιότητας και μυστηρίου για να καταλήξει σε αποκαλύψεις ανείπωτου τρόμου.

Ο Cregger παίζει με τα συναισθήματα του θεατή παρακινώντας τον σε ασκήσεις μαντικής για το τι συμβαίνει. Προσπαθεί να μας παραπλανήσει, να μας ανησυχήσει και εν τέλει να μας σοκάρει όταν εξαπολύει από το οπλοστάσιό του τους κρυμμένους του άσους. Και το κατορθώνει με χαρακτηριστική άνεση. Οι απαντήσεις που δίνονται είναι γενικά ικανοποιητικές. Το μόνο πρόβλημα εντοπίζεται σε κάποιες σκηνές δράσης οι οποίες πάσχουν από έλλειψη ρεαλισμού.

Αυτή η μανία πολλών σκηνοθετών τρόμου να δίνουν υπερβολικά μεγάλη αντοχή στους χαρακτήρες τους (συνήθως στους «κακούς») προσωπικά με ενόχλησε όπως πιστεύω θα ενοχλήσει και τους περισσότερους θεατές. Κρίμα να χάνει πόντους το φιλμ από κακοτοπιές που μπορούσαν εύκολα να διορθωθούν με λίγη παραπάνω προσοχή και υπομονή. Θα ήθελα επίσης ο ρυθμός να είναι λίγο πιο γρήγορος σε ορισμένα σημεία όπου κατ’ εμέ η ταινία απέδωσε παραπανίσιο χρόνο στην εξήγηση καταστάσεων που δεν είχαν άμεση σχέση με την κυρίως πλοκή.

Κατά τ’ άλλα, το «Barbarian» παραμένει άψογο στους άλλους τομείς. Είναι ένα φιλμ τρόμου υψηλού επιπέδου, με εξαιρετικές ερμηνείες, πλούσιο σασπένς και εντυπωσιακό αιματοκύλισμα από τη μέση και μετά. Πιθανότατα κερδίζει μια θέση στα κορυφαία φιλμ τρόμου της χρονιάς.

Στα συν και εκείνο το σουρεαλιστικό flashback όπου για λίγο αλλάζουν το mood και τα χρώματα, αλλά η αίσθηση απειλής διατηρείται αμείωτη. Άλλο ένα στοιχείο της ευρηματικότητας του Cregger. Μακάρι το μέλλον του να είναι λαμπρό στο πεδίο του τρόμου.

Exit mobile version