The Sentinel

Αντίχριστος, ο Άρχοντας του Σκότους

Παλιός, καλός και ατμοσφαιρικός τρόμος από τα αθάνατα 70s. Μια δεκαετία από τις καλύτερες της αγαπημένης μας σκηνής η οποία έδωσε ασυναγώνιστα διαμάντια καθώς και μερικές δευτερεύουσας σημασίας ταινίες τρόμου που όμως στάθηκαν πολύ καλά στο ύψος των περιστάσεων. Το «The Sentinel» του Michael Winner (Death Wish) μπορεί να μην είναι ένας «Εξορκιστής» ή μια «Προφητεία», παραμένει όμως στις καρδιές των παλιότερων φίλων του τρόμου όντας μια ξεχωριστή ταινία υπερφυσικού τρόμου, υπεύθυνη για πολλές ανατριχίλες σε εκείνα τα μακρινά χρόνια.

Επιστρατεύοντας έναν αληθινό γαλαξία αστέρων (απλά ρίχτε μια ματιά στο cast) , ο Winner και η ομάδα του μας παρέδωσαν μια από τις πιο τρομακτικές ταινίες της δεκαετίας με πυκνή ατμόσφαιρα που σε αιχμαλωτίζει από το ξεκίνημα. Η Cristina Raines δίνει μεγάλη ερμηνεία σε έναν δύσκολο ρόλο. Υποδύεται την Alison, ένα πετυχημένο μοντέλο που μετακομίζει σ’ ένα διαμέρισμα στο Brooklyn και έρχεται αντιμέτωπη με τρομακτικά συμβάντα στα οποία τα όρια μεταξύ πραγματικού και φανταστικού δεν είναι πάντα σαφή.

Είναι πραγματικά ή φανταστικά τα πρόσωπα που βλέπει στο κτίριο; Υπάρχει ή δεν υπάρχει κανείς στο πάνω διαμέρισμα απ’ όπου ακούγονται εκκωφαντικοί ήχοι κάνοντας τον πολυέλαιο πάνω από το κεφάλι της ηρωίδας να ταλαντεύεται ανατριχιαστικά; Ποιος ο ρόλος εκείνου του μυστηριώδη τυφλού ιερέα που βρίσκεται συνεχώς μπροστά στο παράθυρο του τελευταίου ορόφου; Αγχωτικά ερωτήματα όπως τα παραπάνω κάνουν το φιλμ ιδιαίτερα εθιστικό και καθηλώνουν τους θεατές.

Ο Winner επικρίθηκε για την χρησιμοποίηση ανθρώπων με προβλήματα παραμόρφωσης στη σκηνή που η πρωταγωνίστρια πολιορκείται από μια μεγάλη ομάδα «φαντασμάτων» σε μια από τις πιο τρομακτικές σκηνές της ταινίας.

Η σουρεαλιστική αισθητική και η ακλόνητη αίσθηση παράνοιας μάς παραπέμπουν και στις ταινίες του Roman Polanski και ειδικότερα στο έπος «Rosemary’s Baby». Ο «φόβος του διαμερίσματος» που ανέπτυξε έξοχα ο Γαλλοπολωνός σκηνοθέτης στην φιλμογραφία του, αξιοποιείται μαεστρικά από τον Winner εδώ, δίνοντας όμως στο «The Sentinel» αυτοτέλεια και αναντίρρητο λόγο ύπαρξης.

Με άλλα λόγια ο σκηνοθέτης κατάφερε να συνδυάσει επιτυχώς τον ψυχολογικό και κλειστοφοβικό τρόμο της σχολής Polanski με τα μεταφυσικά/θρησκευτικά θέματα υψηλού προφίλ ταινιών τρόμου της δεκαετίας του ’70 σαν αυτές που προαναφέρθηκαν φτάνοντας σ’ ένα πειστικό αποτέλεσμα που παράγει ατόφιο τρόμο. Το τελείωμα του «The Sentinel» είναι απλά καθηλωτικό, βομβαρδίζοντας τον θεατή με διαδοχικές σκηνές γνήσιου τρόμου. Ακόμα και σήμερα θεωρείται πραγματικά τρομακτική ταινία. Εσείς ακόμα περιμένετε;

ΚΡΙΤΙΚΗ

Βαθμός

ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ

Ένα υπέροχο και φουλ τρομακτικό μείγμα του Εξορκιστή, του Μωρού της Ρόζμαρι και της Προφητείας με ξεκάθαρα δική του ταυτότητα και δυναμική.
Horrormovies.grhttps://horrormovies.gr
Η συντακτική ομάδα του horrormovies.gr αποτελείται από ζόμπι, λυκάνθρωπους, απέθαντους... άντε και κάποιους ανθρώπους που και που! Αποστολή μας είναι η ενημέρωση του ελληνικού κοινού πάνω στις ταινίες τρόμου και η κριτική αξιολόγησή τους.

Πρόσφατα άρθρα

Re-animator

Αναμφίβολα πρόκειται για μια από τις πιο σπουδαίες και επιδραστικές ταινίες τρόμου των 80s. Το «Re-Animator» του χαρισματικού Stuart Gordon δημιούργησε το...

Το Mimic του Guillermo del Toro γίνεται τηλεοπτική σειρά

Άραγε πόσοι θυμούνται εκείνο το συναρπαστικό φιλμ τρόμου/επιστημονικής φαντασίας του 1997 του σπουδαίου Guillermo del Toro γνωστό ως «Mimic»; Το πρωτότυπο concept...

The Uninvited

Σε μια εποχή που οι μεταφυσικές-ψυχολογικές ταινίες τρόμου με φαντάσματα έβγαιναν και συνεχίζουν να βγαίνουν με το τσουβάλι, μοιραία πολλές χάνονται όντας...

Sequel του Child’s Play remake θέλει να κάνει ο Lars Klevberg

Την ώρα που ο δημιουργός του θρυλικού Child's Play Don Mancini δουλεύει πάνω σε τηλεοπτική σειρά γύρω από τον «Κούκλα του Σατανά»...

Σχετικά άρθρα

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

Πρόσφατα άρθρα

Βασίλειος Λεοντιάδης on Ο Bruce Campbell ετοιμάζει το Bruce vs Frankenstein
Βασίλειος Λεοντιάδης on The Chalet
Βασίλειος Λεοντιάδης on Grotesque
Βασίλειος Λεοντιάδης on Link